1,2,3 – fettförbränningsmaskinen

Träning är bra för hälsa, styrka, välbefinnande – många saker. Men när det gäller viktnedgång handlar det nästan bara om vad du äter. 

En ny studie visar på en möjlig orsak. De som redan är mycket fysiskt aktiva bränner inte nödvändigtvis fler kalorier än de som är måttligt aktiva. Kroppen verkar anpassa sig.

Att välja trapporna eller att hoppa av en busshållplats tidigare kommer tyvärr inte att ge dig en märkbar effekt på vågen. Beklagar. Studier visar att om du enbart börjar träna krävs det minst en timmes hård träning per dag, varje dag, för en märkbar viktminskning.

Det finns annat att ta hand om först. Det är dumt att äta dålig mat, dricka läsk ”sportdryck”som tvingar en att träna timtals dagligen för att kompensera. Träning kan inte i längden kompensera andra brister i livet. De bör rättas till först. Därför kan jag rekommendera en lågkolhydratkost med mycket fett, en så kallad LCHF-diet som hjälper dig att förbränna det fettet som kroppen under så lång tid lagt på spar, alltså måste du starta maskineriet som använder fett dom bensin, vilket endast kan göras genom att tömma kolhydratsdepån. 

1 kommentar on "1,2,3 – fettförbränningsmaskinen"

Lämna ett svar