Grit Strenght

Klassen börjar med en hyfsat lugn uppvärmning, benböj, armhävningar och lite sånt.
Sen är det pang på. Första två blocken var 10 clean och frontsquat, 10 clean med press och fyll ut med stående rodd tills tiden är slut. Nästa block utfallssteg på olika sätt, fyll ut med saxhopp. Två set.

Vidare till ett set med fri vikt och en typ av clean och press. Efter det droppset där vi jobbade 60 sekunder i de två första blocken, sedan 45 och slutligen 30 sekunder. Första blocket var 6 clean och 6 rodd så länge du hinner i 60 sekunder (resp 45 och 30). Andra blocket 6 plyo-armhävningar, 6 vanliga armhävningar och 6 tricepsarmhävningar.

Avslutade med sidohopp och benböj/upphopp med vikt. Och just de här hoppen var väl inte direkt hopp utan mer en liten, liten förflyttning från golvet på ca 1,5 mm. Och så lite mage med crunch och planka med benböj mot magen avslutade passet.

De här 30 minutrarna gick otroligt fort! När jag tittade på klockan första gången hade 20 minuter passerat, helt galet! Det är hög intensitet i passet, som deltagare får du vara på tå för att hinna med. Jag hade väldigt svårt att hitta balansen och farten, att göra varje rep korrekt och dessutom hinna göra så många som man skulle göra. Märkte att jag hade problem med konditionen. Övningarna var inte helt lätta att greppa, men kommer nog prestera bättre efter ett par gånger. 

Lämna ett svar